Bezpłatne niszczenie dokumentów do 28.02.2025

Dyski z niezabezpieczonymi danymi wylądowały na aukcjach internetowych

Morgan Stanley zgodził się we wtorek zapłacić Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) – 35 milionów dolarów kary za naruszenia bezpieczeństwa danych, które obejmowały odsprzedanie niezaszyfrowanych dysków twardych z wycofanych centrów danych na serwisach aukcyjnych bez uprzedniego, proceduralnego wyczyszczenia.

Komisja stwierdziła, że niewłaściwa utylizacja tysięcy dysków twardych rozpoczęła się w 2016 r. kiedy Morgan Stanley zatrudniło firmę przeprowadzkową do przeniesienia infrastruktury, która nie posiadała stosownego doświadczenia w utylizacji nośników z danymi osobowymi. Firma przeprowadzkowa otrzymała 53 macierzy RAID, które łącznie zawierały około 1000 dysków twardych, a także usunęła około 8000 taśm z kopiami zapasowymi z jednego z centrów danych MSSB. Firma usługobiorcy odsprzedawała urządzenia innej firmie, która z kolej sprzedawała je na aukcjach internetowych. W 2017 r., ponad rok po zamknięciu centrum danych, urzędnicy Morgan Stanley otrzymali wiadomość e-mail od konsultanta IT w Oklahomie, informując ich, że dyski twarde, które kupił w serwisie aukcyjnym online, zawierają dane chronione, a dodatkowo większość macierzy nie miała włączonego szyfrowania pomimo, że ta opcja była programowo dostępna.

Nie przyznając ani nie zaprzeczając roszczeniom komisji SEC, przedstawiciele firmy zgodzili się z wtorkowym ustaleniem, że naruszyli oni zasady zabezpieczeń i usuwania zgodnie z amerykańskim rozporządzeniem S-P i zgodzili się zapłacić karę w wysokości 35 milionów dolarów.

A Wy jak dbacie o likwidację nośników?

żródło: https://sekurak.pl/dyski-z-niezabezpieczonymi-danymi-wyladowaly-na-aukcjach-internetowych-35-milionow-dolarow-grzywny-dla-morgan-stanley/

Kontakt z HSM Recycling

HSM Recycling Spółka Cywilna

ul. Mianowskiego 24/30
02-044 Warszawa

Sebatian Dudecki: 720-875-885
Hubert Dudecki: 513-138-109

Aktualności

Czy pesel, imię,nazwisko i adres zamieszkania to dane wrażliwe?

Dane osobowe, wrażliwe, niejawne - te i podobne pojęcia w języku potocznym używane są niemal zamiennie, jednak prawnie nie oznaczają tego samego. Numer pesel, imię, nazwisko i adres zamieszkania to dane, które pozwalają zidentyfikować konkretną osobę. Czy jednak należą do grona danych wrażliwych? Zapoznaj się z naszą analizą i dowiedz się, jak poprawnie katalogować dane.

Przechowywanie akt osobowych 50 lat podstawa prawna i jak liczyć?

Na mocy znowelizowanych przepisów, akta osobowe pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 roku przechowujemy 10 lat. Natomiast okres 50-letni dotyczy dokumentów, które zostały sporządzone wcześniej. Czy jednak zawsze musimy tak długo archiwizować dokumenty pracownicze? Nie, jeśli zostaną dopełnione pewne formalności. Sprawdź, jakie oraz jak długo powinno trwać przechowywanie akt osobowych - 10 czy 50 lat?

Za który rok można wyrzucić dokumenty w 2025?

Utrzymanie porządku w dokumentacji to jeden z warunków prawidłowej archiwizacji. Zgodnie z przepisami dokumenty przedawnione należy zniszczyć. Ze względu na to, że większość traci ważność wraz z końcem roku kalendarzowego, przeglądu archiwum dokonujemy w pierwszym kwartale nowego roku. Które dokumenty można wyrzucić w 2025?

Zasady archiwizacji dokumentów w urzędach

W jednostkach państwowych każdego roku powstaje mnóstwo dokumentów zawierających dane wrażliwe. Przepisy nie przewidują odrębnych zasad archiwizacji dla konkretnych urzędów czy instytucji, a rodzajów dokumentów. Sprawdź, na czym polega właściwe przechowywanie dokumentacji urzędowej.

Ścinki z niszczarki - co z nimi zrobić?

Domowe i biurowe niszczarki są nie do przecenienia. Dzięki nim możemy w kilka sekund pozbyć się papierów, które bez ścinania w drobne kawałeczki, zajęłyby niemałą część kubła na odpady. Problem pojawia się jednak w kontekście ścinków, które są produktem ubocznym niszczenia papieru. Co z nimi zrobić?

Jak trwale usunąć pliki z komputera?

Dokumenty w postaci elektronicznej przechowujemy zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i laptopach. Ich trwałe usunięcie jest skomplikowane i nierzadko wymaga posiadania wiedzy w zakresie informatyki i bezpieczeństwa danych. Utylizacja plików zawierających informacje chronione to zadanie dla specjalisty, natomiast w przypadku innych plików jesteś w stanie poradzić sobie samodzielnie. Jak usunąć dane z komputera?

Jak długo przechowywać dokumenty po zamknięciu działalności?

Zakończenie działalności gospodarczej obarczone jest licznymi procedurami, a dodatkowo nie zwalnia z pewnych obowiązków ustawowych. Jeden z nich dotyczy przechowywania dokumentacji firmowej przez określony w przepisach czas. Bez względu na to, czy zamykasz jednoosobową działalność, czy spółkę, w tym kontekście musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Jak długo przechowywać dokumenty po zakończeniu działalności?

Jak archiwizować dokumenty kategorii archiwalnej a, b, bc, be?

Istnieje kilka kategorii archiwalnych, do których przyporządkowujemy poszczególne dokumenty. Prawidłowe katalogowanie jest o tyle istotne, że dla każdej kategorii wyznaczono inny okres przechowywania. Ponadto prawidłowo oznaczone dokumenty łatwiej odnaleźć w archiwum. Na czym polega klasyfikacja dokumentacji archiwalnej, w jaki sposób i jak długo przechowywać poszczególne rodzaje dokumentów?

Ile lat trzeba trzymać faktury firmowe?

Faktury zakupu i sprzedaży są jednym z elementów dokumentacji księgowej. Na ich podstawie można rozliczyć m.in. podatek dochodowy i VAT, dlatego nie możemy zniszczyć ich od razu po wprowadzeniu do ewidencji. Jak długo trzeba przechowywać faktury? Co grozi za ich przedwczesną utylizację?