Bezpłatne niszczenie dokumentów do 28.02.2025

Archiwizacja dokumentów - cyfryzacja dokumentacji

HSM Recycling to profesjonalna firma archiwizacyjna z dużym doświadczeniem, która świadczy kompleksowe usługi w zakresie digitalizacji wszelkiego rodzaju danych. Od przeprowadzenia skrupulatnej analizy potrzeb klienta, przez skanowanie dokumentacji, aż po jej umieszczenie na najbardziej optymalnym nośniku. Dbamy o to, aby każdy etap tego procesu przebiegał sprawnie, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, tak by powierzone nam dane były odpowiednio chronione.

niszczenie dysków twardych - infografika

Archiwizacja dokumentów - dlaczego warto to robić?

Prowadząc każdego rodzaju działalność, czy to jako firma czy instytucja, musimy być przygotowani na konieczność przechowywania często obszernej dokumentacji - w większości przypadków jest ona poufna i wymaga odpowiedniego zabezpieczenia, zarówno przed jej utratą, jak i dostępem do niej osób do tego nieuprawnionych, dlatego też właściwe przechowywanie dokumentacji medycznej, księgowej czy kadrowej jest niezwykle ważne.

Warto też pamiętać, że wiele firm jest prawnie zobowiązanych do przechowywania określonych danych przez dłuższy czas (np. 5 lub 10 lat). Cyfryzacja dokumentów pozwala nie tylko na ich odpowiednie zabezpieczenie, ale także uporządkowanie i skompresowanie, dzięki czemu zyskujemy dodatkową przestrzeń do przechowywania kolejnych danych. Nikt nie ma chyba też wątpliwości co do tego, że na przykład przechowywanie dokumentów księgowych albo kadrowych w wersji cyfrowej na jednym, wybranym nośniku jest po prostu niezwykle wygodne. Wyszukiwanie w nim danych jest znacznie łatwiejsze, co jest dużą oszczędnością czasu.

Jak przebiega digitalizacja danych?

Bez względu na profil działalności firmy lub instytucji, archiwizacja dokumentacji musi zostać przeprowadzona ze szczególną skrupulatnością. Korzystając z usług HSM Recycling przekonają się Państwo, iż cały proces przebiega z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i składa się on z kilku bardzo ważnych etapów.

1. Konsultacje z klientem

Podczas bezpłatnych konsultacji staramy się zapoznać z potrzebami konkretnego klienta. Wspólnie określamy ilość dokumentów, które musi objąć taka cyfryzacja danych, oraz omawiamy szczegóły techniczne dotyczące przebiegu tego procesu. Odpowiadamy też na wszelkie pytania, które mogą się pojawić w związku z nim.

2. Wycena

Po rozmowie z klientem i określeniu jego oczekiwań analizujemy wymagania dotyczące danego zlecenia. W przypadku każdego z nich opracowujemy indywidualną ofertę cenową dla stworzenia cyfrowego archiwum dokumentów.

3. Przekazanie dokumentacji podlegającej digitalizacji

Dbamy o bezpieczne przechowywanie dokumentów, które firma przekazuje nam do zarchiwizowania, dlatego są one umieszczane w specjalnych pojemnikach, które następnie są plombowane. Oczywiście zapewniamy również w pełni bezpieczny transport dokumentacji do naszej siedziby.

4. Przygotowanie i skanowanie dokumentów

Po otwarciu zaplombowanych pojemników, przekazane nam dokumenty są segregowane oraz wyjmowane z wszelkiego typu skoroszytów, teczek, segregatorów czy foliowych koszulek. Tak przygotowana dokumentacja jest następnie skanowana. Oczywiście są to zarówno pojedyncze kartki, jak i skanowanie książek, czy też, gdy jest to niezbędne - skanowanie wielkoformatowe. Dokumenty są zapisywane w wybranym przez klienta typie plików, np. PDF czy JPEG, ale oferujemy Państwu także skanowanie w technologii OCR.

5. Archiwizacja danych

W ostatnim kroku dokumenty w cyfrowej postaci umieszczane są na wskazanym wcześniej przez klienta nośniku danych lub w chmurze. Oczywiście dane te są także odpowiednio skategoryzowane, zgodnie z ustaleniami.

Sprawdź co jeszcze mamy w ofercie:

Regularne archiwizowanie dokumentów

Należy podkreślić, że na przykład archiwizacja dokumentów kadrowych lub księgowych nie jest procesem jednorazowym - cały czas wchodzimy przecież w posiadanie coraz to nowszych danych, które powinny być dodawane do istniejącego już archiwum, najlepiej na bieżąco. Dzięki temu dokumentacja będzie uporządkowana i przede wszystkim bezpieczna, chroniąc nas przed jej niespodziewaną utratą w wyniku ludzkiego błędu, awarii sprzętu czy umyślnego działania osób trzecich.

Ważny jest także dobór najlepszego możliwego nośnika danych. Powinien on przede wszystkim wyróżniać się właściwymi parametrami technicznymi, które pozwolą umieścić na nim całą dokumentację w jej cyfrowej postaci. Naturalnie musimy też zwracać uwagę na to, aby nośnik ten był niezawodny i by zapewniał nam możliwość jego odpowiedniego zabezpieczenia.

Profesjonalna digitalizacja dokumentów

Mając świadomość tego, jak duże znaczenie ma archiwizacja danych, którymi dysponuje każda firma lub instytucja, oferujemy Państwu najwyższej jakości usługi w tym zakresie. Posiadając odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie jesteśmy w stanie sprawnie przeprowadzić cyfryzację dokumentacji z zachowaniem wszelkich procedur, które doskonale zabezpieczą Państwa dane, dzięki czemu będą one wygodnie przechowywane, uporządkowane i przede wszystkim - należycie chronione.

Archiwizacja dokumentów – tradycyjnie czy nowocześnie?

Wiele firm decyduje się na archiwizację dokumentów w tradycyjny sposób, wykorzystując w tym celu specjalne pudełka archiwizacyjne. Metoda ta dzisiaj wydaje się być nieco przestarzała. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż przechowywanie dużej ilości dokumentów w pudełkach zajmuje dużo miejsca.

Rozwiązaniem na miarę nowoczesnej firmy jest cyfryzacja dokumentacji. To stosunkowo prosty, ale dość czasochłonny proces, który polega na dokładnym skanowaniu dokumentów i umieszczaniu ich na trwałych nośnikach danych bądź w chmurze, w zależności od indywidualnych oczekiwań. Ponieważ czynność ta może zajmować znaczną ilość czasu, zwłaszcza w przypadku pokaźnej sterty dokumentów, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy.

W HSM Recycling dopasujemy nasze usługi do Twoich potrzeb i zapewnimy sprawną archiwizację dokumentów w wybranych przez Ciebie formatach i na określonych nośnikach.

Jakie metody archiwizacji wybrać?

Archiwizacja dokumentów księgowych, kadrowych bądź innych powinna być przeprowadzona w taki sposób, aby w razie potrzeby, zapewnić łatwy dostęp do konkretnych dokumentów. Ma to szczególne znaczenie np. w przypadku kontroli organu skarbowego.

Używanie odpowiednich nośników danych ułatwia zachowanie porządku w firmowym archiwum. W tym miejscu pojawia się pytanie – jakie nośniki danych najlepiej sprawdzą się do archiwizacji cyfrowej dokumentów? Bardzo ważne jest, aby cechowały się one trwałością i odpornością na uszkodzenia, co pozwoli uchronić się przed przypadkową utratą danych. W tej roli doskonale sprawdza się dysk twardy, ale coraz częściej do archiwizacji dokumentów wykorzystuje się tzw. chmurę danych.

Profesjonalna archiwizacja dokumentów – Warszawa

Zamiana dokumentów papierowych na elektroniczne to znaczna oszczędność miejsca. Nie musisz wydzielać w biurze osobnego pomieszczenia na archiwum i martwić się, że dokumenty przypadkiem trafią w niepowołane ręce. Cyfrowa archiwizacja dokumentów pozwoli Ci zyskać dodatkową przestrzeń i zwiększyć bezpieczeństwo przechowywanych danych.

Przykładamy wagę do tego, aby każdy etap zlecenia został wykonany z przykładną pieczołowitością oraz zachowaniem koniecznych zasad bezpieczeństwa. Jako doświadczona firma archiwizacyjna, dajemy gwarancję stuprocentowej poufności oraz bezpieczeństwa powierzonych nam danych. Korzystając z naszych usług, masz możliwość wyboru spośród różnych możliwości digitalizacji danych. Ty decydujesz, w jakim formacie mają być zapisane zeskanowane dokumenty oraz na jakim nośniku będą przechowywane. Systematyczna archiwizacja plików pozwoli utrzymać należyty porządek wśród licznej dokumentacji, a w razie potrzeby umożliwi błyskawiczne odnalezienie wybranych plików.

Archiwizacja plików – Warszawa

Jeśli interesuje Cię profesjonalna cyfryzacja dokumentacji w Twojej firmie, oferta HSM Recycling spełni Twoje oczekiwania. Dokładamy starań, aby nasze usługi odpowiadały wymaganiom każdego Klienta. W tym celu przeprowadzamy bezpłatną konsultację i omawiamy indywidualne oczekiwania danego Klienta. Archiwizacja cyfrowa dokumentów należy do głównych specjalności naszej firmy. Jeśli zależy Ci na poufności, niezawodności i maksymalnym bezpieczeństwie, skorzystaj z usług HSM Recycling!

Kontakt z HSM Recycling

HSM Recycling Spółka Cywilna

ul. Mianowskiego 24/30
02-044 Warszawa

Sebatian Dudecki: 720-875-885
Hubert Dudecki: 513-138-109

Aktualności

Czy pesel, imię,nazwisko i adres zamieszkania to dane wrażliwe?

Dane osobowe, wrażliwe, niejawne - te i podobne pojęcia w języku potocznym używane są niemal zamiennie, jednak prawnie nie oznaczają tego samego. Numer pesel, imię, nazwisko i adres zamieszkania to dane, które pozwalają zidentyfikować konkretną osobę. Czy jednak należą do grona danych wrażliwych? Zapoznaj się z naszą analizą i dowiedz się, jak poprawnie katalogować dane.

Przechowywanie akt osobowych 50 lat podstawa prawna i jak liczyć?

Na mocy znowelizowanych przepisów, akta osobowe pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 roku przechowujemy 10 lat. Natomiast okres 50-letni dotyczy dokumentów, które zostały sporządzone wcześniej. Czy jednak zawsze musimy tak długo archiwizować dokumenty pracownicze? Nie, jeśli zostaną dopełnione pewne formalności. Sprawdź, jakie oraz jak długo powinno trwać przechowywanie akt osobowych - 10 czy 50 lat?

Za który rok można wyrzucić dokumenty w 2025?

Utrzymanie porządku w dokumentacji to jeden z warunków prawidłowej archiwizacji. Zgodnie z przepisami dokumenty przedawnione należy zniszczyć. Ze względu na to, że większość traci ważność wraz z końcem roku kalendarzowego, przeglądu archiwum dokonujemy w pierwszym kwartale nowego roku. Które dokumenty można wyrzucić w 2025?

Zasady archiwizacji dokumentów w urzędach

W jednostkach państwowych każdego roku powstaje mnóstwo dokumentów zawierających dane wrażliwe. Przepisy nie przewidują odrębnych zasad archiwizacji dla konkretnych urzędów czy instytucji, a rodzajów dokumentów. Sprawdź, na czym polega właściwe przechowywanie dokumentacji urzędowej.

Ścinki z niszczarki - co z nimi zrobić?

Domowe i biurowe niszczarki są nie do przecenienia. Dzięki nim możemy w kilka sekund pozbyć się papierów, które bez ścinania w drobne kawałeczki, zajęłyby niemałą część kubła na odpady. Problem pojawia się jednak w kontekście ścinków, które są produktem ubocznym niszczenia papieru. Co z nimi zrobić?

Jak trwale usunąć pliki z komputera?

Dokumenty w postaci elektronicznej przechowujemy zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i laptopach. Ich trwałe usunięcie jest skomplikowane i nierzadko wymaga posiadania wiedzy w zakresie informatyki i bezpieczeństwa danych. Utylizacja plików zawierających informacje chronione to zadanie dla specjalisty, natomiast w przypadku innych plików jesteś w stanie poradzić sobie samodzielnie. Jak usunąć dane z komputera?

Jak długo przechowywać dokumenty po zamknięciu działalności?

Zakończenie działalności gospodarczej obarczone jest licznymi procedurami, a dodatkowo nie zwalnia z pewnych obowiązków ustawowych. Jeden z nich dotyczy przechowywania dokumentacji firmowej przez określony w przepisach czas. Bez względu na to, czy zamykasz jednoosobową działalność, czy spółkę, w tym kontekście musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Jak długo przechowywać dokumenty po zakończeniu działalności?

Jak archiwizować dokumenty kategorii archiwalnej a, b, bc, be?

Istnieje kilka kategorii archiwalnych, do których przyporządkowujemy poszczególne dokumenty. Prawidłowe katalogowanie jest o tyle istotne, że dla każdej kategorii wyznaczono inny okres przechowywania. Ponadto prawidłowo oznaczone dokumenty łatwiej odnaleźć w archiwum. Na czym polega klasyfikacja dokumentacji archiwalnej, w jaki sposób i jak długo przechowywać poszczególne rodzaje dokumentów?

Ile lat trzeba trzymać faktury firmowe?

Faktury zakupu i sprzedaży są jednym z elementów dokumentacji księgowej. Na ich podstawie można rozliczyć m.in. podatek dochodowy i VAT, dlatego nie możemy zniszczyć ich od razu po wprowadzeniu do ewidencji. Jak długo trzeba przechowywać faktury? Co grozi za ich przedwczesną utylizację?